HAPPY NEW YEAR!




Nyårsafton!

Nu är jag hos Emelie har fixat hos med hög musik är taggad inför sista kvällen på 2010 ;D








jag & Emelie, mer uppdatering under kvällen ;)
pussar&kramar ha det bäst<3


Sweet dreams

nu ska jag snart krypa ner i sängen, är rätt trött för vi uppe till fem hos Ottilia ;P
Och imorron blire shopping om jag hittar nåt, man får väl hoppas ;)
Har inte så mycket mer att säga än att One tree hill är beroende framkallande, Varning! Haha men det är sjukt bra, rekomenderas:)

kramar<3


29/12-2010

halloj!
kom hem från ottilia runt kvart i tre och sen har jag bara slappat:)
Kvällen  ar bra igår vi kolla på film och prata och massa annat kul. Men nu ska jag kolla på One tree hill ;D
Fast först några bilder.











kram<3


Ottilia time!

heeeej'!


Nu sitter jag på Ottilias trästol och skriver detta inlägg........hehehe, skämta!
Vi ska laga middag, fläskfilé, ris och sås. Kan man äta mat utan sås?, Nej det kan man inte:P Man måste dränka maten i sås annars kan man ju inte äta den enligt mig:P
Danait kommer snart. Ikväll blir det mys och film och vi (Emelie, Danait och Jag) sover över här:) Men nu ska vi laga mat:D
Men först KRAM!



 SNygg jaOOO!


DAgens bild & dialog!



- Kolla min fina hatt:D
- MMm, "jätte fin", Jag kollar hellre när kakan jäser i ugnen-.-

inlägget av Ottilia&johanna haha ;)


haha pulka


Emelie & jag hahaha ;P


Danait & oth

hello!
dagen har spenderas med Danait :)
trevligt trevligt! Vi gjorde inget spec, pratade mest om allt mellan himmel och jord som alltid ;)
Nu på kvällen har jag bara suttit fastklistrad framför One tree hill, det är sååå bra!
ska nog kolla på ett avsnitt till ;P
kramar&pussar<3


underbar bild´på Danait :D tagen av Wedad eller Emelie vet inte vem :P

woohoo! haha;)

Jul


Julklappar!

här kommer mina julklappar:) är jätte nöjd över de:D
tack allihopa!



1. recept bok av mamma&pappa
2.tomte (tradition) av mormor
3. morgonrock av mormor
4. one tree hill 2 av Malin, pelle., leo & noel
5. bio kort av farmor&farfar
6. kortlek av saga&isa
7. bok av mamma&pappa
8. data av mamma&pappa
9. presentkort av Elias, benjamin, Maria & mahad
10. 1000 kr av morfar 500 och av farmor&farfar 500
11. underkläder av mamma&pappa
12. böcker mamma&pappa
13. nagellack av saga&isa
14. blus av Jennifer
15. parfym + kräm av Tyra, elsa, sara & mathias
16. pyjamas av mormor

Väldigt trevliga julklappar:D
kramar och god fortsättning!<3

Merry Christmas!

GOD JUL! :D


Julafton om 2 dagar!

Är det bara jag som tycker att December hittills har gått väldigt fort, var det inte alldeles nyss första advent??


våra advents ljus

Malin Ottilia Wedad Danait Emelie Johanna





 


Mini jul

hejsan!
kom på att jag glömt att skriva om mini julen med DJEMOW.  Väldigt trevligt:)
Vi lagade mat, bytte presenter  och pratade.
jag fick min julklapp av Ottilia som jag också gav till. Vi drog ju lappar om vem man skulle ge till och hade fått varandra, haha lite komiskt :P

t
söt liten kofta :)

ring :)
 gillade min present:) hoppas Ottilia gillade den hon fick av mej ;)
kramar<3

Jullov! :D

Nu e det snart julafton :)



Nu är det äntligen jullov! Idag började jag 8.15 med att kolla på lärarnas julföreställning, haha så kul ;)
Fick också betygen och jag är nöjd :)
Slutade runt tio tiden eller nåt sånt, då åkte jag och Danait till outlet, bada bubbelbadkar med Emelie också och gick sedan på träningen där vi bara var 6 pers :P
Nu sitter jag här och njuter av friheten!

Har ni också fått jullov?
Bamsekramar<3

Pictures!

veckans bilder ;)




Malin Tärna


Linda Malin Maria

Fanny som var Lucia & Sara som tärna :)


Malin & Danait :)<3

Malin Wedad & Emelie<3

haha ;P


igår


sisters<3




jag & Nicole:)


haha ;)

nu vill Jennifer ha Datan, ses<3


Änglakola & Knäck

Här kommer recepten:)

Änglakola

100g smältsmör
1½ dl socker
1½ dl sirap
4 msk kakao
1 msk vaniljsocker

1. Blanda alla ingredienser i en tjockbottnad kastrull
och sjud i 5 min med vispning.

2.häll upp kolan i bakpappersklädd fyrkantig form ca 20x20
(det spelar inte så stor roll, ju mindre form desto tjockare kolor och tvärtom)
Låt stelna, ett tips är utomhus (om det är kallt)  då tar det inte plats i frysen.
Klipp eller skär i lagom stora bitar, slå in i smörpapper.

Knäck

2 msk smör
2 dl vispgrädde
2dl sirap
2 dl srösocker
Om man vill:
2 msk stöbröd eller 3/4 dl hackad mandel

1. blanda grädde, sirap, socker & smör i en vid kastrull. Koka blandningen
utan lock tills en droppe av smeten, nedhälld i kallt vatten, stelnar och kan rullas till
en kula. Rör då och då under kokningen.

2. Tillsätt ströbröd eller mandel om man vill. Fyll smeten i knäckformar med hjälp av två teskedar.
Låt stelna. Förvara knäcken i burk med lock med ett smörpapper.

Lycka till och hoppas det blir gott! :)


Knäck


änglakola

Julbak :)

hejsan!
Just nu håller jag på att baka knäck och kola :) mys!
Idag är det ju 4:e advent alltså bara 5 dagar kvar till jul och jag har inte handlat klart julklappar :O
Men tur är det att mamma följer med nej imorron:)
Jag uppdaterar igen när bakningen är klar:)

Recepten kommer i nästa inlägg då jag också har bilder ;)
kramar<3


Gäster

hejsan!
idag har jag städat badrummet och mitt eget rum, så nu är det rent och fräscht inför julen:)
Runt halv 7 så kom det några gäster, Nicole och hennes familj:) trevligt!
Vi tog lite roliga kort och pratade:)
Det gick hem runt elva.

Igår firade vi Wedad lite i efterskott, hon blev glad för preseneten hoppas jag;) Och så bakade vi pizza till middag:)

(Bilder från veckan kommer imorron)

Ses imorron:)

Lucia

hejsan!
idag är det lucia och vi har haft 3 föreställningar av 5, nu är det bara föreställningar för föräldrarna kvar:)
Ska tillbaka till skolan halv 6 så när jag kommer hem igen kommer det kanske upp lite bilder om nån vill vara med på dem;)
Det var det som hänt idag, nu sitter Emelie, Danait & jag
kramar<3


haha, våran lucia i skolan är sååååååå mycket bättre! :)

Grattis i efterskott!

wedad blev fjortis igår! :D grattis till dej plutten!
hoppas din dag var = :D
kramar<3333333333333333333


söööööööt!<3333


Sandviken

NU befinner jag mej hos mina kusiner i sandviken för att fira min moster Malin, som fyller år den 19:e december.
har inte så jättekul direkt:/
Idag har jag bara åkt bil och ätit middag här och ja det var typ det:P
Imorrron fyller bästis Wedad år tjohooo! nu blir hon äntligen en fjortis:P Grattis i förskott!<33333333
Kommer även hem imorron här ifrån, men först blir det julmarknad:)
Inte den bästa dan, men vad gör man inte för släkten :)

kramar<3

8 december

Idag började heldags tema och forstsätter resten av den här veckan, som då bara är 2 dagar:P
På måndag så ska vi ha själva Lucia föreställningarna köpte biljetter till familjen idag:)

Efter skolan har jag varit ute med hundarna och bara tagit det lugnt, skulle gått på träningen men ingen kunde sjutsa så det blev inget med det :/ Men på fredag då ska jag allt gå, det känns som det var evigheter sen pga att jag varit i Thailand och varit förkyld både inann jag åkte dit och när jag kom hem.




Älskar dig med, NU och föralltid <3syster<3


Hoppas du haft en tipptopp dag!

hejsna! Idag fyllde ju Danait år:D Vi överraskade henne igen;)
Vi bakade muffins igår, och imorse så gick vi hem till henne och tände ett ljus på muffinsen och sjöng, men hon såg oss när vi gick till dörren, haha lite misslyckat, men glad blev hon;)
Vi gav också en present. En tröja med spets och en ring:)

Nu ska jag kolla på tv, INGA läxor den här veckan:D tjohooo! Men det är bara för att det är tema vecka, På måndag ska vi ha lucia föreställningen:)
 un beso<3


söta saga efter ett bad:)

Grattis Danait!<3

grattis, nu har du blivit en fjortis :D


1000 pussar till dej<3333333333333

Thai collage


Monday!

hejsan!
Just nu lyssnar jag på Musik och fixar en jul musiklista på spotify.
Idag har det varit kör i skolan, kul som vanligt:)
Imorron fyller lille Danait år:D puss på dej!<333
Nu ska jag fortsätte med mitt, kanske kommer det upp något mer inlägg senare, håll utkik :P




Thailand 2010<33


Andra advent :)

Nu är det redan andra advent, tiden bara flyger iväg. Nu är det också 19 dagar kvar till julafton ;P
Har försökt jobba ihop en önskelista och just nu har jag 13 saker på listan:)
Idag har jag varit i jakan och handlat några saker till Emelies paketkalender:) Köpte också en blus till mej själv, men den var tyvärr lite för stor när jag provade den hemma så jag ska kolla om den finns nån annanstans så att jag kan byta den.
På kvällen åt vi middag och advents fikade hos Farmor.
Nu tänkte jag göra en lista på spotify men den vägrar att komma upp, så det får bli nån annan dag.
Imorron är det luciakör igen på eftermiddan:)
Vi ses<3


(från google)

Surprise!

nämenhej!
Idag har vi tjejor tisslat och tasslat om Danaits överrasknings fest:)
Hon anade ingenting och den blev jättelyckad:D
Vi var hos Emelie och hon trodde att der bara var emelie hon skulle vara med, men sen ropade Emelie mamma ner henne till källaren och då följde danait med och där vi också var och när danait klev inannför dörren kastade vi konfetti (stavning?) och serpentiner (stavning?) över henne. Hon blv glad och det var jättekul och lyckad kväll vi lagade också 3 rätters middag till henne:)
Så det är det vi gjort idag:)


Danait och jag :D Men danait fyller inte år idag utan på tisdag;)

I see you



Thailand collage




Smycken!

här är smyckerna jag köpte:)

Ringar









Armband













Klocka


från Arlanda :)

1 december :D

halloj!
Nu är det första december alltså 24 dagar till julafton:) mys!
Idag så har jag tagit det lugnt med en kopp te, julknäcke och One tree hill:) Bästa!
Fast nu är jag klar med första säsongen så nu hoppas man på 2:an i julklapp ;)
Imorron börjar Luciakör övningen, trevligt! Snart kommer ett inlägg med smycken från thailand, förlåt för att det  dröjt.


Thailand<3

RSS 2.0